Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArreaga-Mayer, Carmen; Utley, Cheryl A.; Perdomo-Rivera, Claudia; Greenwood, Charles R.
TitelEcobehavioral Assessment of Instructional Contexts in Bilingual Special Education Programs for English-Language Learners at Risk for Developmental Disabilities.
QuelleIn: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 18 (2003) 1, S.28-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1088-3576
SchlagwörterAcademic Education; Bilingual Students; Developmental Disabilities; Elementary Education; Evaluation Methods; High Risk Students; Inclusive Schools; Language of Instruction; Student Evaluation; Teacher Behavior
AbstractThirty-six English language learners at-risk for developmental disabilities were observed for six days within 4 elementary schools and 26 classrooms. The most frequently taught subjects were math, reading, and language arts. English was the most frequently used language of instruction and students engaged in academic behaviors 44% of the time. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Focus on Autism and Other Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: